STRUKTURA VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU

diagram

A. Vzdělávací systém PUK (Poznej, Utřiď, Konej)

  • Alternativní a moderní osnovy (propracované a neopakovatelné scénáře každé vyučovací hodiny).
  • On line studijní materiály..
  • Maximální výstup u každého žáka.
  • Originální a propracovaný systém diagnostiky učebního pokroku (ve 2., 4. a 6. ročníku), kdy výstupem je osvědčení.
  • Zjišťování přidané hodnoty u každého žáka.
  • Škola se dlouhodobě zapojuje do srovnávacích testování – SCIO, CERMAT, PISA.
  • V těchto testováních se pravidelně umísťuje na předních místech, a to především v anglickém jazyce./span>
  • Originální a propracovaný systém rozvíjení profesní orientace (ve 4. a 8. ročníku), kdy výstupem je písemná zpráva a další doporučení k efektivnímu studiu.
  • Posledních pět let 99% úspěšnost vstupu na žádané vysoké školy.

1. STEP (Snadno TExtům Porozumím)

  • Systematická výuka založená na zvládnutí jednotlivých kroků pro pochopení a práci s různými typy textů.
  • Výuka českého jazyka s individuálním zaměřením na konkrétní potřeby žáka (s přihlédnutím k učebnímu typu žáka a jeho osobnostnímu profilu).
  • Práce se speciálními jazykovými materiály zaměřenými na práci s informacemi a konkrétním textem, respektive jeho pochopení /rozvoj čtenářské gramostnosti).
  • Nácvik a rozvoj kompetencí pomocí modelových testů.
  • Adaptační kurzy zaměřené na komunikativní kompetenci a techniky osvojování práce s textem v prvním ročníku: kurzy Umění učit se, Knihovnický kurz.
  • Cílená příprava na zvládnutí komplexní zkoušky státní maturity z českého jazyka a literatury /čtenářské protokoly, didaktické testy, ústní zkouška maturita nanečisto/.

2. JUMP (JUmím Matematiku Používat)

  • Originální systém výuky matematiky, který je zaměřen na zvládnutí určitých strategií potřebných k vyřešení matematického problému.
  • Velká pozornost je věnována výuce čtení matematických textů (propojení se systémem STEP).
  • Zaměřujeme se nejen na písemnou podobu, ale také výrazně posilujeme i schopnost přesně a srozumitelně vyjadřovat myšlenky a argumentovat.
  • Výuka matematiky s individuálním zaměřením na konkrétní potřeby žáka (s přihlédnutím k učebnímu typu žáka a jeho osobnostnímu profilu).

3. PAS (Perfektní Angličtina Samozřejmostí)

  • Vynikající metodické zpracování každé vyučované hodiny vycházející ze vzdělávacího systému PUK a programu STEP.
  • Podpora a pěstování pozitivního vztahu k učení se jazykům a učení jako takovému.
  • Výuka anglického jazyka s individuálním zaměřením na konkrétní potřeby žáka (s přihlédnutím k učebnímu typu žáka a jeho osobnostnímu profilu).
  • Příprava na cambridgské jazykové zkoušky ESOL (English for Speakers of Other Languages).
  • Spolupráce s certifikovanou společností CAMBRIDGE PARK.

B. Výchovný systém ESA (Empatie, Socializace, Angažovanost)

  • Podnětné a neohrožující sociální prostředí.
  • Propracovaný a komplexní systém výchovného působení na každého žáka (posílený hodinami společenství, seznamovacími pobyty a stmelovacími pobyty).
  • Menší žákovské kolektivy.
  • Cílený program prevence sociálněpatologických jevů– vytváření zdravého komunitního prostředí.
  • Cílený program bezpečnosti – integrace programu Ochrany člověka za mimořádných událostí do učiva většiny předmětů.

1. PROJEKT (PRO JEden Komunitní Tým)

  • Soustavné a cílevědomé budování kvalitních sociálních vztahů.
  • Projekt: Třídní den
  • Projektový ráz programu třídního učitele – zohledňování specifických potřeb každé třídy.
  • Vyčleněné hodiny na konzultace s třídním učitelem.
  • Pravidelná diagnostika kvality žákovských kolektivů, která umožňuje korigovat výchovné působení na úrovni školy, jednotlivých tříd i každého žáka.
  • Pravidelné celoškolní akce posilující komunitní povahu života školy – akademie, veletrhy žákovských prací, filmový festival Altfest, projektové dny…

2. JAS (Já A Svět)

  • Soustavné a cílevědomé budování pozitivního vztahu k okolnímu světu.
  • Zapojení se do pomáhajících projektů (Adopce na dálku).
  • Zapojení se do projektů pomáhajících pochopit jednání a chování lidí v určitých historických epochách a v různých zemích (Jeden svět na školách-Příběhy bezpráví, Projekt Multikulturní výchovy, Projekt výchovy demokratického občana, Projekt Výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Studenti čtou a píší noviny apod.).
  • Domácí i zahraniční exkurze podporující žádoucí hodnotovou orientaci – Kořeny naší civilizace /antika v Itálii, Řecku/, Evropská integrace /Benelux, Velká Británie/ apod.

C. Mimoškolní vzdělávací program ZÁBAVA (Zajímavé A Barevné Aktivity Vybrané Altisem)

  • Anglický jazyk nepovinný
  • Prázdninová angličtina s Altisem
  • Přípravný kurz pro úspěšný vstup na gymnázium
  • Přípravný kurz k povinným přijímacím zkouškám
  • Kurzy pro žáky čtvrtých tříd ZŠ
  • Kurzy pro žáky třetích tříd ZŠ
  • Posílení jazykových kompetencí a práce s textem
  • Vycházky Prahou
  • Klub mladých diváků
  • S matematikou do světa
  • Nabídka se každý školní rok aktualizuje dle zájmu žáků.

D. Anglický modul

  • Humanitní modul - Interaktivní angličtina
    Předmět je vhodný pro humanitně orientované žáky, kteří mají rádi ve výuce obrázky a pohyb. Na základě rozličných ukázek je procvičována poslechová strategie, ale také práce s textem. V hodinách jsou uplatňovány rozličné aktivizační činnosti jako například: otázky k porozumění tématu, skupinové diskuze, procvičování slovní zásoby a vytvoření krátkého projektu/prezentace. Ukázky jsou vybrány s přihlédnutím k věkové kategorii (tzn. prima a sekunda).
  • Přírodovědný modul - Kolem světa
    Předmět je určen pro zájemce o zeměpisnou problematiku. Během roku společně procestujeme významné státy světa a dozvíme se zajímavé informace o jejich charakteristice, ale také o zvycích jejich obyvatel. Důraz je kladen na anglicky mluvící země a samozřejmě Českou republiku. Předmět je vhodný pro primu a sekundu.